Pages

Sunday, August 30, 2009

Decision

“It is the characteristic excellence of the strong man that he can bring momentous issues to the fore and make a decision about them. The weak are always forced to decide between alternatives they have not chosen themselves.”
Dietrich Bonhoeffer

“A decision is the action an executive must take when he has information so incomplete that the answer does not suggest itself”
Arthur William Radford

“In any moment of decision, the best thing you can do is the right thing, the next best thing is the wrong thing, and the worst thing you can do is nothing”
Theodore Roosevelt

Friday, August 28, 2009

Teman Baik (Bagian 6)

Aku baru aja pulang dari buka puasa bareng sama temen-temen waktu lagi KP.
Pulang dari buka puasa bareng itu, aku inget aja kalau aku belum pernah nulis apa-apa tentang teman-teman senasib dan seperjuangan di Balikpapan.
Jadi, untuk menebus itu, aku mau menulis tentang mereka sekarang.

Ceritanya tuh gini,
aku kan inget banget tuh ya aku sampai di Balikpapan tanggal 10 Juni, tapi baru mulai KP tanggal 15 Juni.
Sampai di Balikpapan kan hari Rabu sore-sore tuh. Malam-malamnya masih diajak makan sama bapak-bapak yang ngebantuin aku selama di Balikpapan. Dikasih welcome dinner lagi sama ibu kost, gratis.
Hari Kamisnya, aku ke kantor pagi-pagi. trus balik ke kost-an pas habis ngurusin badge masuk kilang. Nyobain angkot sendirian karena gak ada kerjaan dan kostan mati listrik. Balik lagi ke kantor buat safety induction. Sampai akhirnya balik lagi ke kostan dan internet-an.
Melalui facebook, aku tau kalau Lala, salah satu temen TL aku, juga udah sampai di Balikpapan tapi KP di perusahaan lain.
Malamnya, pas aku mau sms Lala, ternyata Lala udah keburu sms aku duluan, ngajak ketemuan.
Akhirnya hari Jumat kita janjian buat makan siang barengan.

Di hari Jumat siang itulah aku bertemu dengan teman-teman KP-ku yang lain.
Kasarnya sih, ini 'geng' pertama aku waktu di Balikpapan. 'Anggota'-nya ada aku, Lala, Yuni, Lukman, Sky, dan Ipul.
Kita ketemu di hari Jumat, cuma makan siang bareng padahal.
tapi emang dasarnya kita semua cerewet kali ya, jadi pembicaraan kita mengalir lancar.
Dari pertemuan itu, kita langsung janjian hari Sabtu-nya untuk janjian nonton Ketika Cinta Bertasbih.

Seperti yang semua rakyat Indonesia tau, film Ketika Cinta Bertasbih itu kualitasnya sampah bukan main, tapi kami jadi punya banyak bahan obrolan setelah menonton.
Habis nonton, kami belanja buat kostan, makan, dan mengobrol.
Pas mengobrol itulah kayaknya kami jadi makin dekat.

Akhir minggu berikutnya, kami janjian untuk ketemu lagi.
Heboh gitu nentuin kalau kami pokoknya harus jalan-jalan keluar Balikpapan. Apalagi aku dikasih banyak fasilitas berlebih yang sebenarnya bisa aku gunakan jika aku minta.
Trus, ngobrol-ngobrol lagi dan jadi makin dekat.

Puncak kedekatan kami sih, menurut aku, waktu kami jalan-jalan ke Samarinda.
Sebenarnya jalan-jalannya gak melakukan apa-apa dan gak terlalu banyak melakukan hal yang berarti. Cuma foto-foto-an di setiap tempat yang kami kunjungi.
Kunci kedekatan kami sih saat kami sudah mulai berani saling mencela satu sama lain.
Si Yuni yang jadi wanita idaman mas-mas, Sky yang emang agak lama dalam memroses satu informasi dalam otaknya, Lukman yang pendiem tapi sekali ngomong langsung berbobot, Ipul yang digosipin banyak cinloknya, Lala yang heboh sama tugas-tugas dan pengalaman kerjanya, dan aku yang biasa-biasa aja.
(sebenernya aku kena juga diejekin sama mereka dengan gosip-gosip isapan jempol belaka, tapi masa ya aku nulis gosip tentang diri aku sendiri di blog aku???)

Gak nyangka aja, sama-sama kuliah di ITB (kecuali si Ipul) tapi baru bisa kenal di Balikpapan.
Gara-gara saking seringnya menghabiskan akhir minggu bersama, kami jadi deket gitu lagi, sering berbagi cerita lah pokoknya.
Padahal kami belum pernah ketemu sebelumnya dan cuma kenalan di masa KP, tapi udah janjian, pokoknya pas di Bandung harus main bareng lagi.
Sampai akhirnya tadi kami buka puasa bareng gitu.

Aku sih orangnya sangat menghargai pertemanan sejak dulu.
Teman adalah salah satu faktor penting yang bisa membuat aku bertahan hidup, menurut aku.
Jadi tadi pas ketemu rasanya seneng banget. Udah lama gak ketemu dan cerita-cerita, tapi masih aja tetep bisa nyambung dan gak ada momen-momen aneh yang bikin diam.
Belum lagi karena si Ipul gak bisa datang ke Bandung, tadi dia menelepon kita dan ngomong sama kita semua.
Aku jadi agak-agak melankolis kalau udah ngomongin pertemanan, tapi beneran deh, aku seneng banget deh kalau ada temen lain yang juga sangat menghargai hubungan pertemanan kami.

Semoga kita bisa temenan sampai waktu yang lama ya, guys!!!


Baru nyadar ternyata kita foto pas berenam cuma sekali ini loh.
Yang lainnya gantian jadi tukang foto atau kita berenam plus AU.
Artinya kita harus lebih banyak foto-fotoan lagi, guys!

Monday, August 24, 2009

Selamat Datang Minggu Kedua Semester 7!

Setelah dikecewakan dengan perkuliahan di Semester 7 minggu pertama,
aku tidak mengharapkan apa-apa dari perkuliahan minggu kedua ini.

Perkuliahan minggu pertama udah gak ada benernya sama sekali.
Dosen gak ada yang masuk.
Ruangan gak jelas, sampai harus duduk-duduk di lantai.
Absen juga belum dihitung.

Kampungan lah!
bener-bener kayak kuliah di perguruan tinggi negeri.
kuliahnya sesuai harga, murah.
(untuk teman-teman yang masuk melalui jalur USM, maaf ya, mungkin beda perasaannya.
untuk teman-teman yang masuk lewat jalur penjaringan normal-SPMB atau apapun namanya-tapi kurang mampu, maaf ya bukan aku bermaksud sok kaya.)

Belum lagi keadaan kampus yang bener-bener rame.
Aku emang jarang ke kampus pas liburan kemarin gara-gara KP.
Tapi mendekati waktu masuk kuliah, kan aku sering bolak-balik kampus juga.
Gak bisa dibandingkan deh keadaan kampus saat liburan dan saat sekarang.

Pas liburan kampus tuh sepi banget.
Gak ada orang.
Parkiran kosong melompong.
Sekarang, dimana-mana ada orang.
disetiap sudut nongkrong di kampus, pasti ada orangnya.
ditambah lagi dengan ramainya parkiran.
bener-bener keterlaluan deh rame-nya.
Untung aja awal perkuliahan ini dimulai dengan bulan Ramadhan, jadi gak perlu makan siang.
Kalau enggak, mendingan puasa juga tiap hari deh.
Gak akan kebagian makan di kantin di dalam kampus!

Kegembiraanku di semester 7 ini hanya satu: gak ada jadwal kuliah jam 7 pagi!
Kuliah aku paling pagi jam 9, itu juga gara-gara ada jumatan.
Bener-bener deh, I can feel the joy of kuliah siang!

Bener-bener gak terasa udah semester 7 lagi...
Perasaan baru aja kuliah, gak taunya bentar lagi udah harus keluar, sebelum ditendang secara paksa.
Perasaan baru aja sering disinisin sama kakak kelas dengan kalimat, "aduuuhhh... masih anak kecil sih... belum boleh ini... belum boleh itu... manja!"
sekarang malah giliran aku yang sering jadi sinis sama adik kelas yang keliatannya manja.

Semoga aja minggu kedua kuliah di semester 7 ini menghasilkan sesuatu yang berarti.
Semoga aja minggu-minggu berikutnya di semester 7 ini juga menghasilkan sesuatu yang berarti.
Semoga aja minggu-minggu berikutnya di semester berikutnya (8 atau 9 ya????) juga bisa menghasilkan sesuatu yang berarti.

Saturday, August 22, 2009

Hari Pertama Bulan Ramadhan

cuma aku aja, atau emang jalanan sepi???

Bagus deh...

semoga disepanjang bulan ini, jalanan gak terus-terusan macet, apalagi sebelum buka...

Selamat puasa!
dan selamat berbuka puasa di hari pertama!

Friday, August 21, 2009

Twomovies Today (spoiler ALERT!!!)

I just went to the movies twice.
The first time was The Proposal.
The second time was G.I Joe: The Rise of Cobra.

The Proposal.
I saw the trailer and the 'behind the scene' of this movie few months ago.
I fell in love right away.
I mean, I'm a HUGE fan of romantic comedy and I like (almost) all Sandra Bullock's movies.

The story was hillarious.
It was about Margaret (Bullock) who was very independent and very succesful in her career. She was very focused on her career that she forgot that she actually wasn't an American and she was going to be deported out of USA. In order not to get deported, she asked her assistance Andrew (Ryan Reynolds) to marry her (because to get any type of visa or 'converting' into an American citizen, a very desperate girl can practically married any American guys and she can easily get all the paper work she needs).
Long story short, Margaret and Andrew got a deal to get married, but Margaret fell in love with Andrew's family and she decided she didn't want to hurt their feelings. She ended up telling them that she was marrying Andrew to get what she needs. But then Andrew fell in love with her and it turned out that the feeling was mutual.
In the end, they were really getting married.

It was a really fun movie.
And I extra like it because I get to see it with three of my best-girlfriends: Ravina, Sara, Anie.
We practically couldn't hold ourselves and were laughing really hard.

I specially really like the witty but very funny dialogues.
and the actors' body language and face expressions looked really real and (again) funny.
some details about Alaska was a great open-mind-er. A glimpse of New York life was nonetheless was extremely funny too.
I specially think it's too bad that Bullock actually looked really old in that movie. One of my friends said if she is few years older and she was as the character she was playing, it'd be hard to differentiate her and Andrew's mother. I guess actresses can grow old too. LOL

All in all, every girl should really see this movie.
The movie was very girlie and it got me thinking that no matter how independent a girl is, girl would still fall for love.
LOL

G.I. Joe: The Rise of Cobra.
One thing about this movie was I have to give credits to Sara first. She was the first one who told me that Channing Tatum was a handsome man. I didn't agree with her the first time she said that. After watching that movie, I just realized that he is pretty darn good looking. LOL

The next thing that I have to give credits to are the writers of this movie. I mean, how can they come up with the idea? the story was pretty complicated and it was pretty detailed.
And then I have to give extra credits to the people who worked on the animation. It was pretty amazing. Samuel, my date for the night said, "it looks really cool! I don't think any Indonesians can top this!"
Last, I have to give credits to the person who got the idea that people can actually talk to hologram of a person and this hologram can do basically anything he/she wanted. I said to Samuel, "if this thing really happens, people don't have to worry about 'long distance relationship' anymore." LOL

What I don't get was the euphoria of 'making sequels' out of a movie.
This movie only needed was the words of "to be continued" at the end of the movie.
I now the economy is currently at the lowest point in the market, but I thought those Hollywood people were filthy rich that they don't need to make extra money out of a movie's sequels.

I still think that it was a good movie.
It'd be worth it if you can get a discount on your movie tickets

Have a GREAT weekend!
Ramadhan Mubarak, everyone!

cin(T)a

Akhirnya aku berhasil juga nonton film cin(T)a.
Film yang sangat fenomenal sekali di kalangan anak ITB.

Bagaimana tidak?
Pengambilan gambar dilakukan di ITB.
Pembuat filmnya lulusan ITB.
Cerita dalam filmnya juga dapat banyak ditemukan di ITB.

Inti ceritanya adalah:
Ada cewek kuliah di tingkat akhir Arsitektur ITB yang bernama Annisa. Annisa ini anak orang kaya dan punya kerja sambilan sebagai pemain film. Cantik, tipe-tipe artis deh pokoknya. Annisa ini agamanya Islam dan berlatar belakang Jawa banget.
Trus ada cowok namanya Cina, tingkat pertama di Arsitektur ITB juga. Cina ini, sesuai dengan namanya, berlatar belakang Cina dan beragama Kristen. Cina ini pintar tapi berasal dari keluarga kurang mampu.
Singkat cerita, Cina membantu Annisa mengerjakan TA-nya. Mereka jadi sering barengan dan ujung-ujungnya suka-suka-an.
Akhirnya gimana?
Apakah Cina dan Annisa bisa bersatu?
Bagaimana dengan perbedaan agama dan latar belakang mereka yang jauh berbeda?
Mengapa Tuhan menciptakan manusia berbeda-beda kalau Tuhan hanya ingin disembah dengan satu cara?
Nonton aja sendiri!

Sebagai film independen buatan orang Indonesia yang kebetulan lulusan ITB, film ini menurut aku berhak mendapat pujian secara keseluruhan berupa "BAGUS".
Alasannya juga cukup banyak.
Gambarnya bagus: kamera-nya mainin zoom-in dan zoom-out gitu, bagus, gak keliatan kampungan pas bibir atau mata doang yang di-zoom-in.
Detail settingnya bagus: paling terpukau deh aku sama bola-bolaan yang dijatuh-jatuhin itu buat nyalain lampu yang dibentuk sedemikian rupa sehingga bisa dibaca, "Bye Cantik".
Dialognya bagus: Aku paling suka rangkaian Hukum Newton versi Cina. Kocak.
Karakternya dibangun dengan bagus: si Cina beneran kerasa Cina Medan-nya dan kesan pernah tinggal di Singapura-nya dapet.
Ceritanya juga bagus: alurnya jelas dan gak sekonyong-konyong.

Sayangnya...
Ada beberapa hal yang ngeganggu banget dalam film ini, contohnya:
Suara si Annisa itu ganggu deh. Loyo gak jelas gitu. Kayak cewek yang butuh dibelai kampungan gitu. Aku sih pengen nampar pipinya sambil bilang, "Woy! semangat dikit dong lo!!!"
Backsound musik-nya ganggu deh. Serius ini mah. Kalau dalam teknik siaran (HUAHAHAHA!) backsoundnya terlalu kenceng.
Ringtone hp-nya Annisa ganggu banget. Beneran deh, ringtone-nya mengingatkan aku sama film One Missed Call.
Debat-debat antara Annisa dan Cina itu bisa ganggu banget. Kalimat-kalimatnya itu kadang terlalu frontal. Aku yang beragama Islam sempet agak risih dibeberapa adegan debat itu.
yang terakhir: Akhir ceritanya GANGGU BANGET! Terlalu banyak tanda tanya, terlalu menyedihkan, keterlaluan.

Ada gosip katanya film ini mau ditarik dari pasaran karena terlalu kontroversial.
Katanya setelah hari Sabtu besok gak bakalan diputer lagi di Blitz.
Tapi itu kan baru katanya...
Jadi, kalau mau nonton, cepetan lah, sebelum hari Sabtu.
Gak rugi kok nonton film ini.
Sedikit tips dari aku: pokoknya jangan membayangkan bahwa film ini adalah sebuah film yang 'wah', jadi jangan menaruh harapan yang terlalu tinggi bila akan menonton film ini.
Selamat menonton!

Tuesday, August 11, 2009

Thanks to TV Stars

As I was writing about my current love affair with the 'mainstream music', I think that I have nothing to loose if I write that I'm in LOVE with the TV stars.

It's not a secret anymore that I'm in LOVE with Disney Channel on the TV cable.
What I haven't mention that much is that I actually REALLY LIKE watching Nickelodeon too.
I may not LOVE Nickelodeon, but I REALLY LIKE it.

Usual things happen when I watch too much TV.
I, not only like the TV programs, also like the stars and the songs.
Well, maybe I don't adore all the Disney Channel and Nickelodeon stars, but I LOVE their songs.
In fact, many of their songs; both of the TV programs theme songs and the stars' own songs.

Having liked the theme songs, I just have got to write in here that their songs have GREAT lyrics.
Take Miranda Cosgrove's Leave It All To Me song, for example.
I know you see
Somehow the world will change for me
And be so wonderful
Live life, breath air
I know somehow we're gonna get there
And feel so wonderful

I will make you change your mind
These things happen all the time
And it's all real
I'm telling you just how I feel

So wake up the members of my nation
It's your time to be
There's no chance unless you take one
And the time to see the brighter side of every situation
Some things are meant to be

Amazing aren't they?
I mean, they make teenagers listen to these lyrics every day.
They are asking the teenagers to GET THERE and FEEL WONDERFUL.
They are encouraging teenagers to CHANGE THEIR MINDS and TO WAKE UP, TAKE A CHANCE, and BE POSITIVE.
what an amazing song for teenagers!

and then there's another GREAT song.
It's called Found a Way by Drake Bell.
I never thought that it'd be so simple but
I found a way, I found a way
I always thought that it'd be too crazy but
I found a way, I found a way
Now that I know that anything's possible
I found a way, I found a way
If you open up your mind
See what's inside
It's gonna take some time, to realize
But if you look inside, I'm sure you'll find
No one cares what you give
You know you gotta live like you wanna live
When it's time to be free
You know you gotta be what you wanna be

This song is telling teenager that it is SIMPLE and NOT TOO CRAZY if we want to LIVE LIKE WE WANT TO LIVE.
it also says that it is SIMPLE and NOT TOO CRAZY if we want to BE WHAT WE WANT TO BE.
the best thing that ANYTHING IS POSSIBLE.
what more encouragement do you need to encourage teenagers?

and the last song is my CURRENT FAVORITE song!
Miley Cyrus - The Climb.
I can almost see it
That dream I’m dreaming but
There’s a voice inside my head sayin,
You’ll never reach it,
Every step I’m taking,
Every move I make feels
Lost with no direction
My faith is shaking but I
I gotta keep trying
Gotta keep my head held high

There's always gonna be another mountain
I'm always gonna wanna make it move
Always gonna be an up-hill battle
Sometimes I'm gonna have to lose
Ain't about how fast I get there
Ain't about what's waiting on the other side
It's the climb

The struggles I’m facing
The chances I’m taking
Sometimes might knock me down but
No I’m not breaking
*I may not know it
But these are the moments that
I’m gonna remember most yeah
Just gotta keep going
And I, I gotta be strong
Just keep pushing on

Keep on moving
Keep climbing
Keep the faith baby
It’s all about
It’s all about
The climb
Keep the faith
Keep your faith

Not only this song reminds me about how cute Lucas Till was in Hannah Montana The Movie when he said "Life is a climb", this song has a very GREAT meaning.
You just have to HEAR the song and READ the lyrics.
You'll see what I mean.

All I can say is: what more encouragement you need to hear?
Plus, I say: Thanks so much TV stars!

So, the members of my nation, wake up with me?
let's climb this life and see that anything's possible!

Monday, August 10, 2009

My Kind of Boy

I just thought that it'd be some kind of fun thing to do...

Copy and paste this into your notes, delete my answers, type in your answers and tag 20 of your friends here in facebook to answer this. Then see what happens.

if you a guy- post this as my kind of girl..
if your a girl- post it as my kind of boy..

1. Do you need him/her to be good looking?
well... NEED is such a strong word...
if we click, I think I would see the good look in him.

2. Smart?
It IS A MUST!

3. Preferred age?
I would like a guy who are at least the same age as I am.

4. Preferred height?
he has to has at least the same height as me. AT LEAST.

5. How about sense of humor?
HELL YEAH! I NEED a guy who can make me laugh.

6. How about piercings?
guys with piercings are so gay, I think. So, NO.

7. Accepts you for who you are?
well... DUH!
but I'm open for criticisms.

8. Pink hair?
WTF???

9. Mushy or no?
HELL NO!

10. Thin or fat?
Enough, I guess.

11. Black, Brown or White (skin color)?
it doesn't really matter.
I don't judge people by their skin color anyway.

12. Long hair or short hair?
as short as possible (like what they have in the military), but not bald.

13. Plastic or metal?
okay... what kinda question is this exactly???

14. Smells good?
oh yeah... he'd better smell good with or without perfume.

15. Smoker?
NO FREAKING WAY!
if he can't appreciate himself with smoking, how can he appreciate me?

16. Drinker?
what kinda beverages we're talking about in here?
if it's non-alcoholic ones, it's gonna be okay.
if it's alcoholic ones, I guess when he drinks it occasionally and still manage not to get drunk, it'll be okay.

17. Girl/Boy-next-door type?
yeah, why not?

18. Muscular?
hmmm... nah... as long as he has enough in his body, I don't mind if he's not muscular.

19. Plays piano?
sure... why not?

20. Plays bass and/or acoustic guitar?
I personally think guitar is more romantic than bass or piano. so, yeah...

21. Plays violin?
whoa... I can't say no to that.
I still think guitar rocks the best.

22. Sings very good?
it doesn't have to be "very".
only "good" is enough.

23. Vain?
of course not.

24. With glasses?
he would look a bit more intelligent, so sure...
but if he's not wearing any, why push?

25. With braces?
I prefer no.
but his teeth are supposed to be in an 'okay' order though...

26. Shy type?
PLEASE NO!!!
I'm gonna be tired of initiating a conversation.

27. Rebel or good boy/girl?
as I'm such a good girl, I would also like a good boy, please...

28. Active or passive?
if I happened to meet Mr. Right, I'm praying for him to be an active person.

29. Tight or bomb?
depends on the situation, I guess.
I'm not a jumpy kinda person to be exact too.

30. Singer or dancer?
singer.
if he dances incorrectly, he has some possibilities to look very gay.

31. stunner?
enough to stun me anyway.

32. Hiphop?
sure.
I like hip hop. why can't he?

33. Earrings?
as I consider guys with piercings are gay.
then guys with earings are more gay-er.

34. Mr/Ms. count-my-ex-boyfriends/girlfriends-until-you-drop?
It would be nice to know about our each other's past relationships. But to bring it on the table everytime, I think I'm gonna puke.

35. Dimples?
no problem for me.

36. Bookworm?
I consider it slightly a must.
how can I expect someone smart who is not a big reader?

37. Mr/Ms. love letter?
one or two ocassionally would be romantic.

38. Playful?
not with other girls, please...

39. Flirt?
if he dares to do it with other girls, I'd be on fire.

40. Poem writer?
again, one or two ocassionally would be romantic.

41. Serious?
I'm a very serious person. I take (almost) everything very seriously. So, yeah.

43. Painter?
sure, why not?
he'd be doing it alone, though...

44. Religious?
He has to believe in the same religion as I am.
can he be religious but able to party hard too? because that's the kind that I like. LOL

45. Someone who likes to tease people?
I prefer not.
Him being funny is enough.
Teasing can be pretty risky.

46. Computer games geek? Or internet freak?
I don't like the words "geek" and "freak" that follow "computer" and "internet".

47. Speaks 20 languages?
oh God!
he'd be over-intelligent!
I think he'd be creepy.
around 5-10 languages are more than enough.

48. Loyal or faithful?
both, please.

49. good kisser?
Kissing is a big part of a relationship, so how can I appreciate the relationship if he doesn't appreciate the kissing?

50. loves children??
he just have to love our children (or child, if we only have one). That's enough for me.

the tags will be on my Facebook!

Hidup Toko Buku Indonesia!

Lupakan Periplus!
Lupakan Kinokuniya!
Lupakan QB Bookstores!

Hidup Gramedia!
Hidup Gramedia Grand Indonesia!

Selain karena desain interior-nya yang gak kalah nyaman sama toko buku luar negeri (cuma kurang tempat duduk-duduknya aja tuh...),
Toko Buku Gramedia Grand Indonesia menyediakan buku impor terbaru!
Salah satu buku yang aku cari, yang baru saja terbit tanggal 21 Juli 2009, sudah ada di Toko Buku Gramedia Grand Indonesia!!!

Senangnya...

Buat apa Borders Singapore? kalau bisa beli buku yang baru dirilis di Indonesia?

Semoga Toko Buku Gramedia cabang lainnya bisa mencontoh Toko Buku Gramedia Grand Indonesia!

Thursday, August 06, 2009

Mainstream

I take back everything I said about Jonas Brothers.
and clearly, God has not answer my prayer.
I currently LIKE the Jonas Brothers.
God, help me!

Well, actually, I'm not taking everything I say back.
I still think that Joe was wearing a pair of white pants are so very gay.
and I also still think that they are just a boy band. Literally means boy, as they are still so young (Nick's 16, Joe's 18, Kevin's 21).
plus, I also still think that they are trying too hard to be a rock band.
Also, don't get me wrong. I don't like any of the Jonas' appearances. None of them are good-looking enough for me.

So why can I like them?
that is the question.

Come to think of it, I think I know the answer now.
I started to recognize their song when I heard "Love Bug" was played way too often on the radio and on MTV. I like the song before I even know that it was them who sang it.
I think the lyrics are very romantic. If you know me better, you'd definitely know that I have a thing for songs with great lyrics. and please, how can I not admit it? it is indeed very easy for me to like a slow song.
Then I thought, "Well, if it's only one song, I'm gonna be just fine with not liking them."

So I continued my day as usual until I got hooked up on MTV about more than a month ago and saw their newest video clip. The song was called "Paranoid".
My first time watching the video was just out of my curiosity. I wanted to know what their newest single was like, so I think that's pretty normal.
Then I watched it again the second time, the third time, the fourth time, until I lost count.
It was played too much on MTV and I started to avoid watching it.
Too bad, I can still hear the song on the radio. and to my surprise, when I first heard it on the radio, I was actually humming the tunes relaxingly.
That was when I realized, I'm so into the Jonas Brothers.

Again, come to think of it, I think I know the reason why.
They are very much alike The Moffatts.
Both of the bands are consist of biological brothers. Not to mention that their music is pretty similar.
and do I need to tell you how much I was in love with The Moffatts back when I was 11? I was head-over-heels for them. I had all their albums. I memorized all of their songs. I adored Bob, Scott, Clint, and Dave. Nuff said.

So, to my defense about how Jonas Brothers is reminding me about The Moffatts, here are their video clips:

Jonas Brothers - Paranoid



The Moffatts - Bang Bang Boom




So, did I create a good defense?
*wink wink*

blushing (part III)

"There is no disease (so destructive) as lust; no enemy like infatuation; ..."

Chanakya



oh GOSH!

Wednesday, August 05, 2009

gak ngerti deh sama tukang berita endonesa

So, Mbah Surip meninggal...
so, Mbah Surip bikin lagu yang fenomenal...
so, Mbah Surip nerima lebih dari 4 milyar rupiah dari penghasilan penjualan RBT...
so what??????????????????

nih loh, ada berita soal menghilangnya pesawat di Papua!
orang yang kemungkinannya meninggal tuh lebih BANYAK!!!
trus loh ada berita soal pemilu yang gak selesai-selesai...
taruhannya negara loh.... 20 juta orang Indonesia!
ada juga berita menguatnya rupiah...
taruhannya juga negara loh... sama juga, 20 juta orang Indonesia!

malah berita Mbah Surip lebih naek...
sama kayak waktu berita Manohara yang mengalahkan berita Antasari...
malu ih!!!
berita tentang SEORANG artis yang nyari sensasi MENGALAHKAN berita terkuaknya kekotoran politik Indonesia!
kalo aku yang jadi tukang berita, aku malu banget deh bo...

Gak heran deh aku sekarang lebih suka nonton TV kabel...