Pages

Thursday, November 16, 2006

Lionel Richie

Lionel Richie - I Call It Love

Verse 1:
I look at you. You look at me
(You can tell me you ain't feeling butterflies)
It's obvious there’s some chemistry
(I think I know when it feels so right)
Girl I wanted so long to know
Know your telling me you gatta let it go
(Don’t tell me I have to start all over again)
I never thought this day would come
(This is something that I wanted in my life)
I realized that you’re the one
(And your telling me it’s time to say good-bye)
What’s inside my heart it ain't gonna change
So it shouldn’t be so easy to walk away
(You feel it I feel it lets not pretend)

Chorus:
Maybe I don’t know what love is
Maybe I’m a fool
I just know what I’m feeling and it’s all because of you
Don’t tell me I don’t know I want the truth
Cuz they call it, we call it, you call it, I call it love

Verse 2:
It’s so clear for you to see
(Don’t let nobody telling you what to do)
Why they can’t just let us be happy
(I don’t want to find somebody new)
If you know what’s really in your heart
Then don’t let them tear us apart
(Cuz you feel it I feel it don’t say were through)

Chorus:
Maybe I don’t know what love is
Maybe I’m a fool
I just know what I’m feeling and it’s all because of you
Don’t tell me I don’t know I want the truth
Cuz they call it, we call it, you call it, I call it love

We have a bond, better breaker
I won’t and it's not time to letting go
(We're in love)
And know that we know that it’s real
Were gonna let it show
To the whole world that I’m yours forever
And you’re my girl

Chours:(2x)
Maybe I don’t know what love is
Maybe I’m a fool
I just know what I’m feeling and it’s all because of you
Don’t tell me I don’t know I want the truth
Cuz they call it, we call it, you call it, I call it love

very sweet song...
don't u think?

conversations

I had two cool conversations today… and I’m really glad that I’m gonna share them…

My first cool conversation was this afternoon with two of my quite new friends from ITB, Icha and Vivi. I was actually the one who started the conversation. I said that I don’t like the situation between my crush and I. The situation is, I meet my crush regularly about 2 days in a week and for the other 5 days, I don’t see him at all… and those 2 days, the meeting b/w my crush and I are usually kinda intens and that was enough to make me look stupid in front of him… I mean, becoz of the intensity, I usually do something silly, maybe it’s becoz I’m a little too over-excited… Like what I did this week in front of him… that was the silliest thing I’ve ever done! And my friends knew about it… I’m not gonna reveal everything here… I’m not that crazy yet…

Anyway, back to my first topic… the conversation b/w Icha, vivi, and me continued as I asked them about their love life. And that was when vivi asked me the magic question, “why do I have a crush on my crush?” and then followed by Icha’s question, “how long have I been having a crush on him?” wow! Two deadly question! The answer for the first question is… “I don’t know” honestly, that’s an honest answer that comes from the bottom of my heart… I’m not sure what part of him that makes me like him… I wonder… probably becoz he’s super smart and super-duper diligent… yeah… that’s it? Really? I’m not sure my self… and then the answer for the second question is, “pretty long time… I actually realized that I’ve got a crush on him since the first year of senior high school…” and they both were like, “wow! That’s a long time…” and at that time I actually felt how long it has been… yeah, I can’t believe that I’ve been having a crush on someone for such a long time… I should get an award for that…

And then they started talking about how obvious that I really like him, how I talk about him all the time, and even how I walk happily after I met him… and of course, how silly I can be when I have to face him in front of me… and then they started to ask me, “you really like him, don’t u alien?” and then I didn’t know what I was supposed to say… and vivi said, “when I like someone, I almost wanna sacrifice anything to make him happy… and it almost similar to what happens to u…” whoa! Have I been that far on having a crush on a guy???

On the conclusion, they said I may be just obsessed with him… and I kinda agree with that… coz I don’t know what I actually want by having a crush on him. He absolutely never wants to have any gf, he (I suspect) is the type of guy who gets married right away… and I don’t wanna change his ideology… so I don’t wanna b his gf. And to b honest w/ u, I can’t picture my self being his wife. No freaking way! Hahaha! So yeah, maybe I’m just obsessed with him… so please, can somebody help me to find a new crush???

Oh yeah, I just remember what I told my friends. And I’m gonna write it down… I don’t think I’m gonna have any boyfriend while I’m getting my bachelor degree coz most of my friends r younger than me and I don’t wanna have a younger bf. And then my friends started saying about introducing them to nice guy who’s as old as I am…

The second conversation that I had tonite was actually on the phone. I was on my way home from working at EF when I heard the announcer on the radio announce that they were giving out cd from one of the coolest Indonesian guys alive, Rio Febrian… so I was really excited, I started to dial the number on my cell. But I didn’t get thru coz there’s someone else on the line… I kept dialing while I thought that I’m never gonna get in… I was really sure that they won’t pick up my phone call until they actually answer me!!!

So I was on the line… talking to the announcer and Rio Febrian himself… at first they were asking about my name… is it alien or alin? And they asked whether I’m working or still in school… they asked me about my fave Rio Febrian’s song and of course I answered ‘Bukan Untukku’… it was funny, pas aku bilang Rio Febrian garing, langsung ada koor aneh gitu… what I got was, klo ada artis namu ke radio gitu, mreka diperlakukan dgn baik bgt n g sharusnya aku bilang Rio Febrian garing. And then he defended himself by saying that Oz Radio was his sixth radio of the day, so he was really tired… and then we got into talking, until Rio Febrian said, “Ini bener2 jadi hiburan buat gue…” and I said, “kapan lagi bisa ngehibur Rio Febrian?” hahaha! Gotcha! So I got the cd by answering the question “who did Rio have duets with in Yovie Widianto’s concert?” and then I asked for the ticket for his upcoming performance… and he said he’ll try and someone will contact me later… I want it so bad!!! Hopefully he can do something with the ticket… hahaha…

Oh ya, before I forget, I also had a cool coversation with one of the teachers at EF last week. His name’s Mr. Osep. Yup! He’s Indonesian but his English is great… I mean, considering how bad my english teachers’ accent are… we had a cool but very brief conversation… I asked him where he studied english and whether he’s stay abroad or something… he asked me where I studied english… he told me about his job, working as a teacher in EF… really interesting… and he actually gave me a compliment, he said I speak english almost like a native… wow… I was so embarassed by that… I can’t even imagine that a few years ago I didn’t even understand what ‘native’ means… I didn’t know why, but I really like talking to him… he was really friendly and willing to talk to me… so I kinda felt honoured…

So yeah… some of my cool conversations… I wonder if someone ever think how can I remember every details of my conversations with other ppl…

India.Arie

India.Arie - I am Not My Hair

(Spoken)
Is that India? What happened to her hair?

Da da da da da

(Verse 1)
Little girl with the press and curls
Age 8 I got a jerry curl
13 and I got a relaxer
I was the source of so much laughter
15 when it all broke off
18 when I went all natural
February 2002
I went on and did what I had to do

Cuz it was time to change my life
To become the woman that I am inside
97 dread locs all grown
I looked in the mirror for the first time and saw that (hey)

(Chorus)
I am not my hair
I am not this skin
I am not your expectations (no)
I am not my hair
I am not this skin
I am the soul that lives within

(Spoken)
What she do to her hair?
I don’t know; it look crazy!
I like it.
I might do that.
I wouldn’t go that far.

(Verse 2)
Good hair means curls and waves.
Bad hair means you look like a slave
At the turn of the century
Its time for us to redefine who we be
You can shave it off like an African beauty
Got in on “loc” like Bob Marley
You can rock it straight like Oprah Winfrey
It’s not what’s on your head, it’s what’s underneath (say hey)

(Chorus)
I am not my hair
I am not this skin
I am not your expectations (no)
I am not my hair
I am not this skin
I am the soul that lives within

Does the way I wear my hair make me a better person?
Does the way I wear my hair make me a better friend?
Does the way I wear my hair determine my integrity?
Expressing my creativity

(Verse 3)
Breast cancer and chemotherapy
Took away her crown and glory
She promised God if she was to survive
She would enjoy everyday of her life
On national television her diamond eyes are sparkling
Baldheaded like a full moon shining
Singing out to the whole wide world like hey

(Chorus)
I am not my hair
I am not this skin
I am not your expectations (no)
I am not my hair
I am not this skin
I am the soul that lives within
(Repeat)

If I wanna shave it close or I wanna rock locs
That don’t take a bit away from this soul that I got
If I wanna wear it braided all down my back
I don’t see nothing wrong with that

Alright... new song from India.Arie... one of my favourite Black Music singer... a very good song writer... I mean, can't u read what I mean???
this is a cool song!

tulisan yang aku merahin adalah kata2 yang aku stujuin banget!!!!

Thursday, November 09, 2006

the second week of my holiday...

well, I already told u about my first week of Lebaran Holiday that I spent in Saudi Arabia. and that was my most interesting experience so far...

so, as I told u before (have I written that in here? I can't even remember!) I had 2 weeks holiday... and I actually spent my second week of holiday travelling with my dad...

when I arrived in Indonesia on Sunday afternoon, my parents told me that my dad was actually leaving again for a business trip. He was going to Singapore, Hong Kong, and Malaysia. I casually said to my parents and reminded them that I haven't been to Malaysia. My family actually went to Malaysia for holiday when I was in Canada. and I kept reminding them that they were cheating on me. I wasn't quite sure what happened to my parents, but they offered me to come with my dad and visit Malaysia for a week. That was a great offer... I had a tough time to refuse the offer...
then my dad said there was a little problem. My dad thought that his first trip was to visit Malaysia, so I could come and stay in a hotel with him for a couple days and then for the rest of the week I was gonna stay with my aunt who actually lives in Malaysia-and actually a Malaysian citizen right now-
but the ppl who organize this trip for my dad said that his trip was gonna start from Singapore to Hong Kong and the last one to Malaysia. So I couldn't really come with him and stay in Malaysia...

at that time, I thought that was okay... there's gonna be another time for me to visit Malaysia...

surprisingly, my dad said, "Why didn't u come with me to Singapore and Hong Kong and we're gonna be in Malaysia together?"
whoa! I was kinda surprised when I heard that too... My dad just offered me a great trip!

on monday morning, I haven't decided anything, until my dad said, "Udahlah, ikut aja..." becoz I was thinking too much-I guess...
So yeah... I decided that I'm coming with my dad...

On monday afternoon, right before it got dark out, I was on a plane to Singapore! (of course I got to seat in the economy class and my dad was in the Business class)

When I got to Singapore, I was surprised to see where my dad and I got to stay: The Ritz Carlton Hotel!!! (five star plus one) WOW!!!
the room was ah-mazing! the tv was only a little bit smaller than the tv in my living room in Bandung. and don't get me started describing the bed! u won't believe it!
and then in the morning, I got to have breakfast alone coz my dad got a meeting to go very early in the morning. and the breakfast buffet was incredible! they had almost anything u could ask for breakfast! and I wasn't even that hungry when I had 3pm lunch that day, coz I aet so much.
after breakfast, I discover that my hotel was near the esplanade and the typical lion statue of Singapore... I finally found the MRT station near the hotel after passing a mall that has many tempting stores such as Surfer Girl and bookstore. Then I went to Orchard Road by MRT. My destination was one: Border bookstore, one of my favourite bookstore in the world. and then I walked along orchard road, looking for some candies my sister asked me to buy. too bad I only got about half an hour in the HMV mall... the coolest mall in Singapore-in my opinion...

and then, right before the day got dark again, I was on the plane from Singapore to Hong Kong. (again, sitting in the economy class, once again. watching The Barnyard and half of John Tucker Must Die. while my dad sitting in the Business Class with his colleagues)

When I got back in Hong Kong, I once again surprised to see where we stayed. The Conrad Hotel! again, just don't let me start describing about the bed! I'm not gonna finish! and in this room, not only the tv was cool, but the sound system was the best! the brand of the audio system was BOSE and that was one of the most expensive audio system I've ever known! very cool room!!!
and the breakfast was once again incredibely delicious! the thing was they have pork in many of the food... and I don't eat pork... But I ate enough appearantly, since I wasn't even hungry until 4pm.
after breakfast, I discovered that my hotel was in the same building with the Pacific Mall which sells branded stuff... like Gucci, Coach, Burrberry, Luis Vuitton, Le Sportsac, etc... I was kinda dissapointed.
but then I found another mall that has HMV and a really cool store called Prints which has notebook, address book, agenda, gift wrap, and all that sorts of stuff in a really cool prints... and I just had to buy one thing! so I bought a 2007 agenda!!! yeah! and I walked around the Central area, got lost, found a Bathing Ape store which dissapointed me with their very expensive price, and got back to the hotel to check out.
b/w 2 n 3 pm, my Hong Kong friend James came to meet me at the hotel! and I'm so glad that I had a chance to meet him again... We talked a lot and I think our meeting was really cool!!!
Lisa and Jo also thought it was really cool that I could meet James!!!
Never really realize that I miss him, actually... but now that I've met him again, it was all coming back to me... how we were really close when we were in Canada together...
Don't worry James, my mom promised that my family and I are absolutely gonna come to Hong Kong for a much more decent visit than what we had. we only talked about couple hours and my dad didn't even get a chance to chat with u... that was a bad visit from me and my dad...

again, right before dark, I was on the plane again. China Airlines, 4 hours. crumped in a very thight economy seat, without any movie to choose from other than You, Me, and Dupree. in the scariest flight I've ever experienced! becoz we actually had to go thru the taifoon in order to get our asses to Malaysia. The flight was REALLY shaky... and I thought we were all gonna crushed down by the taifoon... I kept on mumbling every prayer that I knew... I really thought that my plane was gonna crash down or something.

Alhamdulillah... I finally arrived in Malaysia save and sound...
and u can't imagine how thankful I was when I knew where I was gonna stay... I stayed in Westin Hotel... that was fabulous!
the next day, my dad went to his meeting while I was left alone for the day...
so i decided I started out with some breakfast... only, it didn't turn out to be only 'some' breakfast, it turned out I had a whole freking lot of breakfast!!!
The restaurant was called the Living Room and the food was incredibely delicious!
The got like a hall of bread... and the got everything u can ask for! any kind of food... and when I say any kind, I really mean any kind!!!
the got hundreds of pastry I could choose: french toast, many kinds croissant, danish, english muffins, quiches, donuts, baget, toast, pizza, ANYTHING!
they got yoghurt, any kind of smooties, milk, skimmed milk, chai tea, lassi, coffee, tea, fresh juices with any fruit u like, they even had margarita!!!
they got nasi lemak, with fish, squid, chicken, lamb, beef. Laksa, any kind of eggs u like. they got salad bad, sushi... they got roti nan and the dhall curry and many other kinds of curry and tandori.
I'm tellin ya... they got EVERYTHING! u could imagine for breakfast!!!
they got this one motto: "enjoy the heavenly dining in the living room"
and I say, I really enjoyed my heavenly dining there...
hahaha....

the rest of my holiday I spent in Kuala Lumpur.
On thursday, my first day in Malaysia, I was really tired from the previous days of travelling around in 3 countries by feet. in Saudi Arabia, Singapore, and HongKong I was walking a freaking lot... and that Thursday in Malaysia, I decided I had to take a break...
So I did. After one round trip in Bintang Walk, I decided that it's time to relax and enjoy the view, so I took the monorail. I just sit in the train, looking around resting my feet. and after I felt it was enough, I found a movie theatre, so I decided right then and there to watch Open Season. Very funny movie, but very chilly theatre... I was almost got frostbites after sitting in the cinema for 1 1/2 hour. after that, I found Borders in the same mall which I found a theatre. so I decided to take a look around and have a cup of hazelnut hot chocolate. After that I was ready to walk again.
In the evening, my dad and I went to visit one of my aunt who lives in Malaysia. we spent all evening there... meeting her family and all... one funny thing that I found out there was their tv programs. they're playing various titles of very old Indonesian's soap opera in Malaysia and that's really funny. considering how far ahead Malaysia from Indonesia, but they still like our old-cheesy-corny soap opera.

On friday, I took my time enjoying my breakfast again (of course I did! I honestly didn't need any lunch when I was on holiday and stay in a hotel... hahaha). I was out from the hotel around noon and I decided to go to the KLCC, the Petronas Tower. I took the monorail again, STAR train, and PUTRA undergrond. It was kinda funny becoz when I was out of the train station, the first thing that I smelled was Roti Boy. so I went out of the KLCC Suria, which is the mall (yeah, shopping places everywhere...), and I found my self in a park and I could see the Petronas tower... that day, I finally did lots of shopping... hahaha...
in the evening, my dad and I were out with my aunt and her family again...

oh yeah, just a little info... many ppl still don't know that the Petronas Tower is not the tallest tower in the world anymore...or should I say the tallest habitable building... Taipei 101 in Taiwan is the tallest habitable building in the world since I was in Canada, which was 2004.

on saturday, my dad finally done with his meetings and all that stuff. We took the fast train to Putra Jaya, where the center of the Malaysia's government is... we spent almost half day there and then we went to the KL Tower. we did a lot of walking becoz... I'm not really sure why... becoz we can't really take any buses or trains or even taxis... the path that we took is actually for walking and I was so freaking tired!!!
that day too, is the time to say goodbye to my aunt. that was kinda sad. at least, I knew my dad and aunt were sad. they haven't meet each other for such a long time. my aunt has never been home, to Indonesia, for such a freaking long time (probably since my grandma died, which was when I was still in the elementary)... I can't imagine not meeting my sister for that long...

on sunday morning, we were on the plane to go back to Indonesia.
I'm always really sad to end my holiday... any kind of holiday, even if it was only a weekend... and this holiday was great...
it adds to my long list experience and you can't imagine how thankful I am...

y'know what? I extremely love my life! no matter how crappy it can be...

here you are...

For once in your life, someone might ask u this question: “what’s your most interesting experience in your life?” bahasa Indonesianya kira2: “Apa sih pengalaman paling menarik kamu?”

Nah, sebelum libur lebaran kmaren, aku dikasi tugas buat jawab pertanyaan itu… and the answer has to fit one page A4, and one page only… I mean what the hell??? Every experience in my life has been interesting… NO! they were all amazing!!! And to think about it, and esp. to choose one of them to be the most interesting… that is TOO MUCH! Waaaaayyyy too much for such a person like me… I mean, if u are my friends, u know how long I think about a stuff before I finally buy it… for example the last thing that happened to me was when I was thinking about buying a sweater. I thought about buying and not buying it for like a hundred times, before I finally bought it and finally got discount…

And now, how can I decide to choose the long list of my experience?

For example, this last holiday season, I (again) experienced A LOT of things… My family and I did umroh. We went to Mecca, Medina, and Jeddah. And that was an experience I would never forget! I mean, not everyone in this world got the invitation to go there… and thru my dad, my family could go there… and I’m telling you, that was an amazing experience…
It wasn’t just about how happy my and my family, it was also abot the sadness… the moment u cried when there’s nothing sad happened… those tears of joy…

Aku bener2 ngrasa klo aku gak pernah ngejaga diriku sebelum pergi umroh kmaren… I mean, I controlled what I was gonna say… I say prayer all the time… I tried not to look at the bad side of someone… Aku ngrasa klo aku bisa memaklumi smua orang… and if u ARE my friends, u know how much I complain, how much I protest, how much I criticize people…

And it was the feelings when u got to see Ka’bah that is worth a living! It’s really true!!! The moment I saw ka’bah, I felt there was a magic within myself… and I’m not even lying! Like the moment I wrote this, I could still feel the magic… it was all beyond my logical thought… I mean… if u think about it, esp. ppl who are not Moslem, ka’bah was only a building that was built a hundred thousand years ago, square, and was covered with black fabric… that’s it! And why would all these people come to see it???

As I said, it was beyond my logical thought… there were thousands of people in Masjidil Haram at the same time when I was there. And all of everyone’s doing was say the non-stop prayer… and the magic that I told u about was grown inside of everyone’s body and mind and spirit… that was a GREAT feeling!

It wasn’t the same feeling when I saw the Eiffel Tower… or when I saw the Oxford University… or the Notre Dam… or the Niagara Falls… or the Petronas Tower… or Monas… or any other great buildings in this world… u don’t get the chemistry in ur heart when u see those building… there was no butterfly in your stomach… there was no tears nof joy… TRUST ME!

And the bonding of everyone… it was really weird, I think… becoz everyone in the mosque was smiling to one another… there are some people who got angry of course when other ppl disturb them from praying… but honestly, I could feel the bonding… I mean, everyone around the world were there to pray… and we were together becoz of Islam… that was an amazing thing… there was one time, actually the last day when I was in Mecca, I was sitting in the mosque with my mom and sister as usual… and suddenly there was this Turkis woman who started talking to us. In Turk or Turkish (or whatever language they use in Turki). We didn’t understand any word at freaking all. My mom, my sister, and I kept on smiling to her… and she started to use the body language. She used her hands to explain stuff… and amazingly we kinda got the point of what she was saying… she told us that she was ther with her family, but all of her children are boys, so she was alone in the woman section. She told us about how far Turkey from Mecca. She asked about how far Indonesia from Mecca (it was freaking far!). she asked to my mom about me and my sister. We exchange so many information in two different language that we were speaking and plus a body language… and that was a miracle!

And the girl that I met in Medina… thank Allah she speaks English! We talked a lot… she said I got American accent, since she comes from England. She asked me where I got it… she asked me whether my English teacher is an American… I was almost laughing… all of my English teacher’s accents were Javanesse or Sundanesse!!! It was her second time to come Medina and she was there with all of her family member, 7 people… she’s taking CREATIVE WRITING as her major in the university!!! Oh My God!!! I wanna study creative writing too!!! And it was the night before Eid Al-Fitr or Idul Fitri. And the tears of joy was pushing to get out of my eyes… but I didn’t let it go…

And everyone was saying to one another, “Eid Mubarak!” or “Happy Eid!” to stangers!!!

I faced miracle! I’m telling you!!!

Subhanallah…

Those tears of joy again…

Fiuh…

You, the one who reads this just have to experience it yourself… then u know… then u’d
understand…

And my dad was crying… when we did Tawaf Wada… the goodbye tawaf… what he was saying to my and my sister was: “Ayo berdoa! Berdoa lagi! Berdoa lagi! Biar bisa datang kesini lagi! Biar bisa datang kesini lagi! Biar bisa datang kesini lagi!!!” in front of the door of ka’bah, multazam…

Shit I’m crying…

And my dad doesn’t usually cry!!! My dad never cries!!!

That was an experience…

My most interesting experience so far… in my whole life…

p.s. aku mo nulis ini buat laporan kimia ah... buat Geta...

Tuesday, November 07, 2006

what u can eat....

Can't eat Beef,

Mad cow....

Photobucket - Video and Image Hosting

Can't eat chicken .

bird flu

Photobucket - Video and Image Hosting

Can't eat eggs ..

Salmonella

Photobucket - Video and Image Hosting

Can't eat pork ..

fears of trichinosis...

and I'm not allowed too, anyway... as I'm a Moslem...

Photobucket - Video and Image Hosting

Can't eat fish ..

heavy metals in the waters has poisoned their meat

Photobucket - Video and Image Hosting

Can't eat fruits and veggies ...

insecticides and herbicides

Photobucket - Video and Image Hosting

Hmmmmmmmmm!!!!!!!!!!!!!
M
M
M
M
M
M
M
M
M
M
M
I believe that leaves Chocolate!!!!!!!!

Photobucket - Video and Image Hosting

Remember....

"STRESSED"
spelled backwards is
" DESSERTS "

happy eating chocolates!!!!

p.s. I feel terribly sorry for those ppl who are allergic to chocolate.... too bad u can't taste one of the most delicious food in the world... and for those of you who said that u don't like chocolate... come on! like how long can u lie???